Aktuelt

Ferie, kursus og lukkedage 2019.

Vi holder lukket 24-26/12 samt 31/12-1/1. Vi henviser til 1813 ved behov for akut lægehjælp.

Betaling.

Det er nu kun muligt at betale for attester, vaccinationer m.m. med mobilepay. For at mindske risiko for indbrud tager vi ikke imod kontanter.

Patientilfredshedsundersøgelse 2017.

I forbindelse med akkrediteringsproces har klinikken gennemført patienttilfredshedsundersøgelse Danpep ved udlevering af spørgeskemaer til 130 konsekutive voksne patienter i konsultation hos læge Katja Torp i perioden februar-marts 2017. Resultatet er bearbejdet af DAK-E og viser at 42% har meldt tilbage, hvilket er et højt tal i forhold til andre klinikker, hvor ca 25 % svarer på spørgeskema.

Klinikkens patienter er generelt meget tilfredse med klinikken bl.a. i forhold til kontakt med venligt og imødekommende personale, indhold i konsultation hos læge m.m. Der påpeges problem hos 10-15 % af besvarelserne i forhold til at kunne komme igennem på telefon til læge og klinikpersonale, få en tid til konsultation,der passer, samt ventetid i venteværelser samt der er lydt i venteværelset.

M.h.t. telefon problematikken vil vi såvidt muligt forsøge at føre korte samtaler og prioritere, at telefontid læge kun omhandler akutte sygdomme og svar på undersøgelser, dvs tidsbestillinger og medicin fornyelser foretages ved kontakt til klinikpersonale mellem kl 9 og 12 eller via klinikkens hjemmesiden. Vores telefonsystem har 3 linier , d.v.s. der er plads til 1 der taler og 2 i kø. Hvis der er flere end 3 på linien, beder telefonsvarer patienten ringe op igen.

Angående ventetid i venteværelse vil vi også være opmærksomme på at ventetid ikke overstiger 15 minutter. Desværre kan vi ikke undgå ventetid, da der kan komme forskellige problemstillinger, vi skal tages os af i vores iøvrigt fuldbookede kalender. Hvis ventetid overstiger 15 minutter vil klinikpersonale såvidt muligt informere patienter om dette.

Vi forsøger såvidt muligt at hjælpe med at finde en tid, der passer, så kontakt endelig sekretær;  vi har som regel mulighed for at tilbyde en tid enten samme dag eller indenfor 5 hverdage efter ønske.

Problem med lyden i venteværelse kan vi desværre ikke løse i nuværende lokaler, men vi er opmærksomme på problemet.

Enkelt har nævnt problem med trappe. Vi har sammen med tandlægen ved siden af undersøgt forskellige muligheder med udlejer men har endnu ikke fundet nogen tilfredsstillende løsning. Ved problem med at komme op af trappe kan vi som regel tilbyde sygebesøg i hjemmet.

Vi er meget glade for den positive feedback som bekræfter os i, at vi overordnet gør det rigtige i den måde,  vi arbejder på i klinikken.